“Väärtuspakkumise disain” : kuidas luua tooteid ja teenuseid, mida kliendid tahavad
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith
Äripäev, 2019

306 lehekülge
Märksõnad: tooted; teenused; strateegiline planeerimine; kliendisuhted; kliendirahulolu; tootearendus; eesti keeles

Heas korras raamat. Tellime kirjastusest.

41.90

Kui aastakümneid on loodud tooteid ja teenuseid organisatsiooni ressurssidest lähtuvalt, keerab kasutajakeskne mõtlemine selle iganenud mõttemustri otsustavalt ümber, võttes arvesse üksnes seda, mida kliendid vajavad. Kuidas seda teha, selgitab mitme autori koostöös sündinud rahvusva-heline menuk ”Väärtuspakkumise disain”.

Kui mitte lakkamatult, siis aeg-ajalt on enamik juhte:
.. hämmingus, kui tihti toodame asju, mida keegi ei taha,
.. kahtlevad, kas ikka kõik meeskonnas saavad ühtmoodi aru, mida väärtuspakkumine endast kujutab,
.. murelikud, et puuduvad meetodid, mille abil uue väärtuspakkumise ja ärimudeli arengut jälgida,
.. mures, et keskendume liialt toodetele ja üksikutele tooteomadustele, selmet kuidas klientidele väärtust luua,
.. hämmeldunud, kui napp üksmeel valitseb väärtuspakkumiste osas tootearenduse, müügi- ja turundusosakonna vahel,
.. murelikud, sest tootearenduses ei kasutata piisavalt kliendikeskseid lähenemisi,
.. imestunud, kui palju ressursse sai tuulde loobitud, kuna äriplaani ”pärlid” jäid eelnevalt testimata.

Tegemist on põhjaliku manuaaliga, mis aitab juhiste ja jooniste abil läbida kogu teekonna alates kliendi tundma õppimisest kuni toote või teenuse testimise ja käivitamiseni. Raamatu keskseks tööriistaks on väärtuspakkumise tahvel, mis muudab kogu äriprotsessi selgelt analüüsitavaks.
Kuigi raamat on valminud mitme oma ala tipu koostöös, võib selle põhiautoriks pidada Dr Alex Osterwalderit. Tegemist on strateegilise nõustamise ja innovatsiooni tõelise korüfeega, kelle geniaalsele mõistusele on maailma tuntumate ülikoolide ning korporatsioonide uksed alati valla. Just tema lõi ärimudeli tahvli – strateegilise nõustamise vahendi, millega ärimudeleid disainida, testida ja hallata. Tänaseks on leidnud see tänuväärt tööriist kiitvaid kasutajaid sellistes korporatsioonides nagu Coca Cola, GE, P&G, Mastercard, Ericsson, LEGO ja 3M.
”Väärtuspakkumise disain” õpetab erinevate protsesside abil looma tooteid ja teenuseid, mis reaalselt müüvad.