“Väärtused, iseloom ja kool” : väärtuskasvatuse lugemik
Märt Põder, Margit Sutrop, Pille Valk (koostanud)
Eesti Keele Sihtasutus, 2009

370 lehekülge, kõvakaaneline
Märksõnad: haridusfilosoofia; väärtuskasvatus; väärtused; kõlbluskasvatus; isiksuseomadused; koolikasvatus; pedagoogiline psühholoogia; lugemikud; eesti keeles

Heas seisukorras kasutatud raamat. Esimese lehe ülaserva on kärbitud.
Pilt on illustratiivne.

3.90

Kas kool peab õpetama lapsi üksnes targaks või ka töökaks, ausaks, heaks, sallivaks, hoolivaks? Kui jah, siis kuidas? Käesolev tõlkekogumik annab ülevaate kaasaegse anglo-ameerika haridusfilosoofia kolmest enim levinud lähenemisest.

* Ratsionalistlik kõlbluskasvatuse mudel, sh väärtuste selitamise meetod, keskendub protsessile, mille kaudu saavad õpilased jõuda oma väärtusteni.
* Iseloomukasvatuse mudel paneb rõhku hariduslikele tingimustele, mis toetavad vooruslike iseloomujoonte kujunemist ja kinnistumist.
* Integreeriv eetiline kasvatus püüab kaht mudelit ühendada, pidades võrdselt oluliseks nii reflektiivse arutlusvõime arendamist kui ka iseloomujoonte kujundamist.

Lugemik annab ka palju praktilisi näpunäiteid, kuidas väärtuskasvatust tulemuslikult läbi viia.
Siin esitatud mudelid on pärit teistsugusest kultuuriruumist, nii et neid ei saa üks-üheselt üle võtta. Samas aitab teiste maade kogemuse tundmine meil töötada välja Eesti koolile sobiliku(d) väärtuskasvatuse mudeli(d).