“Gümnaasiumi lai matemaatika” 2. osa : trigonomeetria; vektor tasandil; joone võrrand
Kersti Kaldmäe, Anneli Kontson, Kärt Matiisen, Enno Pais
Avita, 2019
168, pehmekaaneline, 170 × 240 mm
Märksõnad: matemaatika; gümnaasiumid; kooliõpikud; eesti keeles
Raamat sisaldab registrit
Heas korras raamat. Tellime kirjastusest.
31.90 €
V. Trigonomeeria alused. Täisnurkse kolmnurga lahendamine (osa 3. kursusest);
VI. Trigonomeetria;
VII. Vektor tasandil;
VIII. Sirge võrrandid;
IX. Jooned ja nende lõikumine.
Lai matemaatika ja kitsas matemaatika erinevad nii sisu kui ka käsitluslaadi poolest. Laias matemaatikas käsitletakse mõisteid ja meetodeid, mida on vaja matemaatikateaduse olemusest arusaamiseks. Erinevalt laiast matemaatikast ei ole kitsa matemaatika õppe põhiülesanne mitte matemaatika kui teadusharu enese tundmaõppimine, vaid peamine on matemaatika rakenduste vaatlemine inimest ümbritseva maailma teaduspõhiseks kirjeldamiseks ning elus toimetuleku tagamiseks. Selleks vajalik keskkond luuakse matemaatika mõistete, sümbolite, omaduste ja seoste, reeglite ja protseduuride käsitlemise ning intuitsioonil ja loogilisel arutelul põhinevate mõttekäikude esitamise kaudu. Nii kitsas kui ka lai matemaatika annab õppijale vahendid ja oskused rakendada teistes õppeainetes vajalikke matemaatilisi meetodeid. Laia matemaatika kava ei rahulda matemaatika süvaõppe vajadusi. Matemaatikast enam huvituvatel õpilastel on võimalik kasutada valikainete õpiaega, üleriigilisi süvaõppevorme ja individuaalõpet. Ainekavas esitatud valikkursusi võib lisada nii kitsale kui ka laiale matemaatikale. Kitsale matemaatikale võib valikkursustena lisada ka laia matemaatika kursusi. Kitsa matemaatika järgi õppinud õpilastel on soovi korral võimalik üle minna laiale matemaatikale ja laia matemaatika järgi õppinud õpilastel kitsale matemaatikale. Ülemineku tingimused sätestab kool oma õppekavas.