“Avameri” 1.-6. raamat : mereromaanid: “Kapten”; “Kalamehe mõrsja”; “Naerukajaka jutt”; “Kuldkalake”; “Meri taskus”; “Salahoovused”
Lembit Uustulnd
Varrak, 2020-23
2040 lehekülge, kõvakaanelised, 145 × 203 mm
Märksõnad: eesti; ilukirjandus; mereromaanid; eesti keeles
Heas korras raamatud. Tellime kirjastusest.
129.90 €
Avameri I osa. Kapten
”Avameri” on esimene osa romaanisarjast, mis jutustab kolhoosiajast 1980. aastate alguses. See oli aeg, kui kalurid püüdsid kala kaugetel Aafrika randadel ja selliste laevadega, mille pardale praeguseid meremehi ei meelitaks mingi nipiga. See oli aeg, kui Moskva jagas püügilimiiti, kui Kalurite Liidus pistsid üleliiduliste fondide jagamise pärast rinda kalurikolhooside esimehed, kui võisteldi kvartalipreemiate, autoostulubade ja üleliiduliste sotstöö punalippude pärast.
Avameri II osa. Kalamehe mõrsja
Romaanis jätkuvad SRTR Roobaku meeskonna ponnistused kalapüügil Aafrika vetes ning ootamatu dokiremont Luandas, kus samal ajal on poliitiline situatsioon läinud väga teravaks, kaldal käib sõda ja kohalikule nõukogude kogukonnale on välja kuulutatud 48-tunnine valmisolek evakuatsiooniks.
Avameri III osa. Naerukajaka jutt
Romaani tegevustik jääb ajajärku, kui Nõukogude Liidus asub korda majja lööma värskelt NLKP Keskkomitee peasekretäriks tõusnud KGB endine ülem Juri Andropov. Kogu Nõukogude Liidu ajaloo jooksul on ennekuulmatu, et kohtukulli ette hakatakse tirima korruptsioonis kahtlustatavaid kõrgeid partei ja valitsuse tšinovnikuid ja sellest ka avalikult ajalehtedes kirjutatakse.
Avameri IV osa. Kuldkalake
Romaanisarja neljas osa annab pildi kolhoosi Kaluri Poeg elujärjest murrangulisel 1988. aastal, kui loodi Rahvarinnet, möllasid rohelised ja kolhoos püüdis kuidagi ots otsaga kokku tulla. Kõigil oli suus IME-projekt ja võideldi fosforiidi kaevandamise vastu. Gorbatšovi suunamisel saabus Eestisse kompartei esimeseks sekretäriks Vaino Väljas.
Avameri V osa. Meri taskus
Jätkuvad tormilise 1989. aasta sündmused nii Eesti kui kolhoosi Kaluri Poeg elus. Kapten Volmeri saatus on teinud järjekordse kannapöörde, suunates mehe tööle väikese krevetitraaleri Dromia pardale, mis on sarnaselt sõsarlaevale Tipton ümber ehitatud tuukrilaevaks. Pisikese, 29 meetri pikkuse aluse ülesandeks on võtta ette hirmutav, 15 818 miili pikkune merereis Kesvalt Kamtšatkale.
Avameri VI osa. Salahoovused
Sel aastal kimbutavad nii Singapuris olevat Dromiat kui kalurikolhoosi Kaluri Poeg ohtlikud ja etteaimamatud hoovused. Laeva peamasina remondi kõrval tuleb kapten Volmeril lahendada muidki ja väga tõsiseid probleeme, millest mõnda poleks osanud uneski näha.