“Seitseteist võimalust luule käsitlemiseks koolitunnis” : abimaterjal 5.-12. klassi kirjandustundide ilmestamiseks
Maarika Lips
Atlex, 2013

32 lehekülge, pehmekaaneline, 21 cm
Märksõnad: kirjandus; luule; õpetamise metoodika; näitlikustamine; põhikoolid; keskkoolid
Illustreerinud: Jana Lass

Raamat on läbi müüdud.

Saadavusest teavitamine

Mis on luule? Küllap on iga kirjandusõpetaja seda oma õpilastelt küsinud. Tõenäoliselt saanud vastusteks nii õlakehitust kui ka asjalikku selgitust. Igaüks mõistab ja tajub luulet erinevalt: mõnele meeldivad nukrad armastusvärsid, teine naudib põnevat sõnamängu, kolmas märkab ridade vahele peidetud mõtet. Ometi on neidki, keda igasugused riimid ja salmid jätavad täiesti ükskõikseks. Võib-olla on selles oma roll, kas hea või halb, meid ümbritseval kirjul maailmal: värvilisel ja virvendaval ekraanil, pideval (muusika)müral ning meeletul teabetulval.

Kuidas õpetada noort inimest luulet kuulama, sellest aru saama, seda ise looma? Sellele küsimusele ei ole ühest vastust. Mõnikord võib teema juurde tulla hoopis arvuti, muusika, mängu, liikumiste kaudu ja sealt edasi minna süvaanalüüsile. Üks on igal juhul oluline: luule peab puudutama meie hingekeeli.
Sellest kogumikust leiab mõtteid, kuidas käsitleda luulet 5.-12. klassi tundides, kasutades interneti võimalusi, liikumist, mängu ja joonistamist.