“Matemaatika lisamaterjal 10. klassile”
Anu Oks, Heldena Taperson
Avita, 2022

96, pehmekaaneline, suures formaadis (30 cm)
Märksõnad: matemaatika; 10. klass; ülesanded; töövihikud

Heas korras töövihik. Tellime kirjastusest.

15.50

Käesolev lisamaterjal on esimene osa matemaatika tööraamatute sarjast gümnaasiumiõpilastele. Siin on koos nii raudvara, näidisülesanded kui ka harjutamiseks lünk- ja kordamisülesanded. Seega on hoolsa õpilase täidetud tööraamat teatavas mõttes käsiraamat, mis jääb edaspidiseks kasutamiseks ka siis, kui õpikud on raamatukokku tagastatud.
Õppevahend on koostatud silmas pidades eeskätt ainekava laia matemaatika haru, kuid sobib kasutada ka kitsa matemaatika haru järgi õppivatele õpilastele. Tööraamatute koostamisel on jälgitud pigem matemaatika ainekava kui mõnda konkreetset õpikut.

Tööraamat sisaldab teoreetilist materjali: tähtsamaid definitsioone, valemeid, eeskirju, seoseid; harjutusi ja ülesandeid nii uue materjali omandamiseks kui ka õpitu kinnistamiseks ja kordamiseks; tööjuhendeid, graafikuid, skeeme. Teema alguses on põhimõisted ja valemid, milleta ei saa ainet omandada. Edasi järgnevad näidisülesanded lünktekstina. Kuna väga paljusid matemaatikaülesandeid saab lahendada erinevate meetodite abil, siis ei maksa kellelgi ennast segada lasta tööraamatus pakutud lahenduskäigust. Tüüpüleannete valikul on lähtutud põhimõttest, et need sobiksid kasutusel olevate matemaatikaõpikutega. Iga teema lõpus on ka komplekt harjutusi koos vastustega. Neid oleks mõistlik lahendada ülesannete vihikusse enne kontrolltööd. Samuti leiab sealt eelmiste aastate riigieksamite (RE) samateemalisi ülesandeid või nendega samalaadseid ülesandeid. Tööraamat sisaldab ka programmiväliseid teemasid, mida võib kasutada klassivälises töös.

Tööraamat on omal kohal uue materjali õppimisel õpetaja juhendamisel; uue materjali iseseisval õppimisel; õpitud teadmiste süvendamisel ja kinnistamisel; tagasiside saamisel materjali omandamise kohta; rühmatöös; kordamisel (peatüki, kogu aasta materjali kordamisel, eksamiks kordamisel). Kindlasti leiab iga õpetaja tööraamatu rakendamiseks veelgi võimalusi.