“QR-koodid kutsuvad mängima”
Moonika Eiland
Atlex, 2021

40 lehekülge, pehmekaaneline, 30 cm
Märksõnad: digipädevus; alusharidus; arvutimängud; elektroonilised mänguasjad; nutiseadmed; mobiilirakendused; koolieelikud; haridustehnoloogia; õpetamise metoodika; eesti keeles
Sari: Tea ja Toimeta

Heas korras raamat. Tellime kirjastusest.

6.90

Linnapildis, avalikes kohtades, toodetel ja reklaamidel püüavad pilku musta-valgekirjud ruudud, mis on omakorda täidetud ruudukestega; nagu oleks labürint, aga ei ole ka. Ruudustikud on QR-koodid, mille taha on peidetud informatsioon, olgu selleks siis mõne toote reklaam või koduleht.
Juhendmaterjali koostamise idee tekkis lugedes erinevaid Tallinna Ülikooli tudengite poolt läbiviidud uuringuid (Korostik 2016, Samblik 2018, Hermann 2016), kust selgus õpetajate ebapiisav oskus kasutada digivahendeid või nende rakendusi õppeprotsessis. Eesti elukestva õppe strateegia 2020 digipöörde eesmärk on teadmiste omandamisel ja jagamisel rakendada digivahendeid otstarbekamalt ning tulemuslikumalt ning vajalikud tegevused selle toetamiseks on välja töötada juhendmaterjale, et oleks võimalik digitehnoloogiat integreerida õppeprotsessi (Eesti elukestva … 2014, 14).
Käesoleva juhendmaterjali eesmärgiks on anda õpetajatele teadmisi, kuidas valmistada QR-koodi ja lõimida seda erinevatesse tegevustesse toetamaks õppe- ja kasvatustegevust. Digivahendid motiveerivad lapsi uurima, tegutsema ning avastama.
QR-kood paistab müstilise ruudukesena ja see tekitab lastes huvi leidmaks küsimustele vastuseid ning selle kasutamine toetab õppimise protsessi. QR-koode saab kasutada rühmaruumides tahvlitel, seintel, riietusruumides õppe- ja kasvatustegevuse rikastamiseks ja toetamiseks. (Ucak, 2019)
QR-koodi kasutamisel on piiramatud võimalused leiutada ja kujundada tegevusi.