“See on turundus” : et olla nähtav, pead õppima nägema
Seth Godin
Äripäev, 2019
192 lehekülge, kõvakaaneline, 22 cm
Märksõnad: turundus; turundusstrateegiad; müügijuhtimine; äripsühholoogia; nõuanded; eesti keeles
Sari: New York Times ja menukirjandus, Wall Street Journal ja menukirjandus
Raamat on läbi müüdud.
Tere! Ehk leidub?
Seth Godin on turundusmaailma üks helgemaid päid, kelle kuldne käepuudutus on tõstnud tuhast neid, keda teised on ammu maha kandnud. Tema arusaam turundusest, müügist ning reklaamist viib mängu hoopis teisele tasemele, kus panused on kõrged, kuid nii ka tulemused. Seth Godin on mees, kelle tabavatest slogan´itest on saanud ärimaailma käibefraasid.
Godin ütleb, et turundusest ei saa üle ega ümber – see on nagu tolm, mis trügib ülbelt kõikjale. Kui küsid ülemuselt paremat palka, turundad. Kui teed sotsiaalmeedias uue geniaalse postituse, turundad. Kui propageerid võsukesele krõpsu asemel porgandit, turundad. Kuid tõsiasi, et me hommikust õhtuni agaralt turundame, ei tee meist veel meistrid, väidab Godin. Ta ütleb, et turundamisest on saanud sama märkamatu ja automaatne harjumus kui hommikune hambapesu. See saab aga tähendada vaid üht – kätte on jõudnud aeg, mil turundamine pikale vajunud talveunest taas üles raputada.
Godin ütleb, et suurepärane turundaja ehitab oma taktika üles empaatiale, suhtele ning emotsioonidele, mitte aga armutult tähelepanu küttivale reklaamile. Hea turundaja ei suru klienti oma ettevõtte probleeme lahendama, vaid mõtleb sellele, kuidas saaks ettevõte sandis seisus klienti aidata. ”See on turundus” keskendub viisidele, kuidas kujundada organisatsiooni väärtusi ümber nõnda, et see köidaks eelkõige ”õigete” klientide tähelepanu.
Raamat koondab turundusmeistri tarkused ühtseks, kompaktseks, lihtsasti seeditavaks süsteemiks, millel puudub parim enne sildike. Godin selgitab, kuidas turundada nii, et tulemusest tunneks uhkust nii konservatiivne korporatsioon kui ka oma eksistentsi nimel siplev idufirma. Autori nutikad tähelepanekud ning meeleolukad näited aitavad muu hulgas mõista:
* Miks vanad lähenemisviisid ja taktikad enam ei toimi?
* Kuidas läbi positsioneerimise väärtuslikud kliendid üles noppida?
* Kuidas oma sihtgrupis usaldus välja teenida?