“XX sajandi vene kirjandus” 2. osa : proosa
Katrin Kalamees, Maritsa Lens (koostanud)
Avita, 2002

238 lehekülge, pehmekaaneline
Märksõnad: proosa; kirjandusajalugu; kirjandus; vene; 20. sajand; kooliõpikud; eesti keeles
Märknimed: Andrei Platonov, Ilja Ilf, Jevgeni Petrov, Mihhail Zoštšenko, Boriss Pasternak, Mihhail Bulgakov, Vladimir Nabokov

Heas seisukorras kasutatud raamat.
Pilt on illustratiivne.

3.90

XX sajandi vene proosa õpik lähtub riiklikust ainekavast, kuid on sellest mahukam. Õpikus käsitletakse järgmisi autoreid ja nende loomingut: A. Platonov, I. Ilf ja J. Petrov, M. Zoštšenko, B. Pasternak, J. Brodski, M. Bulgakov ja V. Nabokov. Kahe viimati nimetatud autori elu ja loomingu käsitlus on põhjalikum ja võimaldab sõltuvalt õpetuslikust ajast valida tervikkäsitlusest osi.
Tekstivalik ajastupildi kujundamiseks (nt ”Sissejuhatus”, ”Türann”) lähtub praktilisest kogemusest – ajajärku (ja ka isikuid) tundmata ei suuda õpilased mõista ei kirjaniku saatust ega ka loomingut.
Kirjanikke käsitlevad materjalid ja tekstinäited on esitatud põhimõttel, et õpilasel oleks võimalus tutvuda tekstiloome erinevate tahkudega (aimeline, filosoofiline, esseistlik, refereeriv, dokumenteeriv, ilukirjanduslik jm kujutamislaad), teha nendega tööd ja selle põhjal kujundada oma seisukohad ning mitte takerduda üldlevinud käibetõdedesse.
Tööülesanded lähtuvad valdavalt õpiku tekstimaterjalist, välja arvatud juhud, kus ülesande lahendamine nõuab tervikteoste tundmist (Bulgakov, Nabokov). Nii on toimitud kaalutlusel, et vajaliku algteksti puudumine (raamatud pole kättesaadavad) ei muutuks takistuseks tööülesannete täitmisel. Ülesannete mitmekesisus pakub võimalusi nii individuaalseks kui ka paaris- ja rühmatööks. Et toetada õpilast kirjaniku sõnumi mõistmisel, on õpiku lõppu lisatud nime- ja sõnaseletused.
Õpik on haridusministeeriumi poolt kinnitatud, õpiku juurde on ilmunud ka töövihik.