“Maailma parim kool?”
Liisa Keltikangas-Järvinen, Sari Mullola
Koolibri, 2016

96 lehekülge, pehmekaaneline, 160 × 230 mm
Märksõnad: õpilased; õpetajad; õpetaja-õpilase suhe; temperamenditüübid; isiksuseomadused; individuaalsus; õppeedukus; koolijõudlus; hindamine; pedagoogiline psühholoogia; haridusuuringud; Soome

Heas korras raamat. Tellime kirjastusest.

15.00

Raamatut läbib punase niidina isiksustevaheliste konfliktide teema. Sari Mullola tõestas 2012. aastal oma doktoritöös, et ligi kolmandiku hinnet puudutavatest otsustest teeb õpetaja lapse temperamendist johtuvalt. Aastate jooksul ebaõigluse määr kumuleerub ning tulemuseks on olukord, kus järgmise haridusetapi uks võib mõne noore jaoks sulguda lihtsalt ‘vale’ temperamendi tõttu. Tekib küsimus, kuidas nii ideaalses haridussüsteemis nagu seda on Soome kool, taoline olukord võimalikuks saab. Põhjusi on mitmeid: õpetaja enda temperament, vanus, otsustamisvabadus, õpilaste sugu jne. Autorid aitavad õpetajatel analüüsida hindeotsuseid ja liikuda suurema objektiivsuse poole.